zondag 22 april 2012

Zelfgemaakte lamp van linten (DIY lamp from ribbons)

Zelf dingen maken voor in huis!
Stap 1: Verzamel lint in twee verschillende diktes. Ik heb zelf ook twee verschillende kleuren gebruikt. 
Stap 2: Ga op zoek naar hard karton, plastic of hout. Hiervoor heb ik een stevig placemat gebruikt.
Stap 3: Knip of snijd het stevige materiaal in een cirkel (met een passer weet je gelijk waar het midden is) en teken hier twee andere cirkels op. 
Stap 4: Knip nu de linten voor de binnenste cirkel langer dan de linten voor de buitenste cirkel en begin ze rondom te lijmen met bijvoorbeeld een lijmpistool. 
Stap 5: Snijd in het midden van de cirkel een kleinere cirkel uit, waar straks de gloei/spaarlamp doorheen moet. 
Stap 6: Vouw nu de uiteinden van de linten om en plak ze vast. 
Stap 7: De lamp is nu klaar. Als de linten er erg gevouwen uitzien, kun je ze iets gladder trekken tussen je duim en een schaar. Zie foto. Steek nu de spaarlamp er doorheen en draai die vast. 
Extra optie: Mocht je de Sliertlamp (geïnspireerd op de kroonluchter) niet zo leuk vinden, dan kan je de linten ook nog een keer schuin dubbel vouwen. Bij de lichtgrijze linten plakte ik de lint twee linten verderop vast en bij de paarse linten, één lint verder. 


Ik heb nog twee andere lampen in gedachten die ik ga uitproberen, dus blijf kijken :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...